De eerste maand zit erop - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Teertstra - WaarBenJij.nu De eerste maand zit erop - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Teertstra - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit erop

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

08 Juni 2014 | Kenia, Kisumu

Heey leuke mensen,

Hoe gaat het daar in Nederland?
Hier gaat het helemaal goed, zit er ondertussen een maand nu en heb het gigantisch naar mn zin!
De afgelopen weken zijn erg snel gegaan en hebben veel leuke dingen gedaan.
We zijn naar het platteland geweest voor een weekendje, wat een rust zeg, heerlijk! Gewoon even geen tuctuc's die je wakker maken, geen blaffende honden ect. Was mooi daar, de natuur was fris en groen en de rivier was mooi.
We hebben een berg beklommen wat en zwaar was en super mooi en leuk om te doen. Apen onderweg tegen gekomen, op de rand van de berg ontzettend de slappe lach gehad en een fantastisch uitzicht! "s avonds redelijk stuk maar wel lekker uit eten geweest.
We hebben een Hippo tocht gemaakt, 's ochtends het Victoria Lake op en Hippo's spotten.
We hebben een abbonement op het zwembad hier, en dat is echt heel fijn, gewoon na het werk lekker in de zon bakken :)
Ja hoe is het werk hier?
Het is prima te doen maar er zijn genoeg uitdagingen. Na de eerste 2 weken kwamen we erachter dat het project waar we bij zouden gaan, vol zit. Dus hebben we ondertussen nu al een maand orientatie. Afgelopen week ben ik de straat op geweest 's avonds om te werken met de straatkinderen, dat was echt super leuk om te doen!
Voor de rest lopen we een beetje mee, drinken we veel thee en zijn onze collega's aan het leren kennen, hopelijk gaat het vanaf nu wat actiever worden :)
Bij Remand Home (de gevangenis) is het werk wel actief aan de slag, ga daar beginnen met trainingen geven, posters maken, individuele hulpverleningsplannen ect. Het werken daar is wel zwaar, hoe ze met de kinderen omgaan is soms echt enorm schrikken. Gelukkig doen we ook weleens leuke dingen zoals voetballen ect.
Ja ik heb nog veel meer te vertellen maar het internetcafe gaat zo dicht dus de volgende blog volgt :)

Liefs en veel plezier met het lekkere weer!

• 16 Juni 2014 - 17:40

Aukelien:

Super gaaf je blogs! Wow, het is écht een stuk primitiever dan in Zuid-Afrika. Wel even wennen, of niet? Fijn dat je het naar zin hebt! En gaaf dat je aan de slag bent in de gevangenis. Pittig hé. Ben benieuwd naar je verhalen over je werk! En hoe is het in je gastgezin? Geniet ervan! Liefs Auk